vineri, 6 martie 2009

REVOLTĂ 60% dintre tineri s-au săturat de Ziua Femeii şi de Valentine’s Day

Bai, mi-a placut foarte tare articolul de mai jos pe care l-am preluat integral din Gandul:

„Am impresia că sunt blestemat. Nu mai scap de program: dimineaţa mă trezesc după program, la serviciu iar pauză după program, am ajuns şi să iubesc după program. De Valentine’s Day trebuie să îi iei fetei cadou şi să mergi la o cină romantică, de 1 Martie iar cadou, cină, lumânări şi lugu-lugu. M-am săturat! Protestez!”, strigă Mihai, 26 de ani, programator. E cocoţat pe un butoi, în Piaţa Romană din Bucureşti, şi vorbeşte la microfon trecătorilor. E un protest faţă de „aşa-zisul romance ” şi de clişeele de Valentine’s Day, 1 şi 8 Martie. L-au organizat tinerii angajaţi la o companie de whisky, după ce au făcut un studiu. Concluzia: 60% dintre tineri încearcă să „fenteze” cele trei zile, ca să scape de momentele romantice. Folosesc ca scuze statul peste program la serviciu, răceala sau, mai simplu, „ajut un prieten”.

Singurele zile din an în care femeile nu suferă de dureri de cap

„Eu mă fac că uit de cele trei zile! Prietena mea face criză cu clăbuci: «Nesimţitule, toată natura revine la viaţă şi tu n-ai fost în stare să-mi iei o floare?»”, strigă alt tânăr, de pe butoiul din Piaţa Romană. Între timp, se mai strâng şi alţi tineri, abia ieşiţi de la metrou. Sabinei, 23 de ani, îi vine rândul la butoi: „Eu cerşesc la metrou, în colţ. M-am săturat să văd bărbaţii la coadă, în florărie. Şi mă întreb: oare ce i-o fi apucat pe toţi astăzi? Apoi îmi dau seama că e 8 Martie, ziua în care bărbaţii se spală şi se îmbracă cu haine de firmă. Mie îmi plac bărbaţii care aduc flori la ghiveci, să nu le masacreze în celofan”. Horia: „Am terminat facultatea primul, am un job ok, garsonieră. Mi-am făcut şi prietenă, i-am luat bomboane, flori, am cinat în oraş. Şi uite aşa am deschis Cutia Pandorei. Au urmat cămaşa roz, lacul de unghii şi epilatul pe piept.

Apoi a încercat să mă convingă că sunt... lesbian. Aşa că de ultimul Valentine’s am mers în oraş cu băieţii şi nu i-am răspuns la telefon decât după miezul nopţii. Ea m-a certat, ne-am despărţit. M-am uitat în oglindă, părul de pe piept a început să-mi crească iar şi eram din ce în ce mai fericit”. Un student ajunge la concluzia că cele trei zile sunt singurele în care femeile nu suferă de dureri de cap. Aşa că propune ca „aceste zile să fie ocrotite, că ele reprezintă victoria bărbaţilor asupra durerilor de cap ale femeilor”. Marius, student la ASE, zice că de 8 Martie toţi bărbaţii ar trebui să se închidă în casă. „Am observat că, la magazin, 30 de bărbaţi cumpără aceeaşi cutie cu bomboane, ceea ce înseamnă că 30 de femei vor primi exact aceleaşi bomboane. Nu mai avem personalitate”, zice.

„Iadul” cu balonaşe roz din mall

La rând e un tânăr păţit. Povesteşte: „Pentru a doua oară în viaţa mea am fost la mall. Cu o tipă ok, vorbea puţin. Înăuntru, iadul pe pământ: balonaşe, steguleţe, peste tot numai roz. Atunci m-am prins că era Valentine’s. Ea era toată numai zâmbet. Mă pomenesc cu un DJ în faţă, cu un bliţ în ochi şi cu un certificat roz în mână. Ne căsătoriseră pentru o zi. Dintr-odată, fata a început să vorbească continuu. Mi-a spus că ştie ea că în adâncurile mele sunt un romantic incurabil. Acuma, eu sufăr de o singură boală: rozofobie”. E coadă mare la butoi. Toţi se plâng: „Stăm amândoi pe canapea şi ea alege filmul. Genul programului: romance”. Sau, o fată: „Dar de ce trebuie neapărat să ne cumpăraţi trandafiri? Chiar nu mai există şi alte flori pe lume?”.

Altul şi-a făcut o listă întreagă cu lucrurile care trebuie să dispară. Inimioarele de ciocolată, cina la lumânări, florile în celofan, crizele şi lacrimile, Michael Bolton, problema bărbatului ideal (vezi Brad Pitt),Titanic, cămăşile roz, bărbaţii epilaţi, replicile de-a gata, zilele de 1, 8 Martie şi Valentine’s.

„Să învingem siropoşenia!”, strigă triumfător, la final. „Ce bagi tu în locul lu’ 8 Martie, frate? E ziua lu’ mama, lu’ fiică-mea, lu’ soacră-mea!”, îi dă replica un bărbat de pe stradă, la vreo 50 de ani.

O fată de pe butoi îi calmează: „Dar nu trebuie să dispară, aici e vorba de a face gesturi frumoase zilnic, nu doar de trei ori pe an. În cele trei zile, femeile aşteaptă cadouri fiindcă în restul anului bărbaţii nu le dăruiesc nimic”.

3 comentarii:

andreea mihaela stan spunea...

a bucur ca ai postat articolul acesta, mi-ai dat prilejul sa fiu mai explicita. Am o teorie, si anume aceea ca barbatii care nu fac suficient sex se urca pe butoaie in centrul orasului si incep sa se planga ca noi vrem prea multe dovezi de iubire. Pai uite, pentru asta sunt Atelierele "New Love - Noua Iubire": pentru a le aminti femeilor ca sunt ele in primul rand "oferitoare de placeri". Pentru a le aminti sa iueasca cat mai mult barbatii, in cate feluri pot si stiu, in cat mai multe feluri (cata vreme nu intra pe teritorii "protejate", desigur!). Si da, sa iubeasca cat mai multi barbati disponibili. Sa-i priveasca de 2 ori chiar si pe cei neBradPitt. Pentru ca in lumea asta nebuna, lumea vorbeste prea mult despre sex dar prea "putine" il practica. Va suparati daca promovez iubirea, senzualitatea si sexualitatea printre femei? sper ca nu. Deci nu e vorba doar despre telecomanda, cat mai ales despre "joystick". Reimprietenirea cu el. :) Pentru ca noi, femeile, uneori suntem sperioase, stii...Dar asta e o treaba pe care o discut cu ele (desi ar fi misto sa o auziti si voi)...

istan spunea...

interesant, dar 60% dintre barbati tot vor fi enervati de Valentine's Day si 1-8 Martie.

Anonim spunea...

Ha ha ha.
Nu vad de ce sa ma plang pentru ca oricum nu ma incadrez in majoritate. Poate daca as face tot ce spun astia peste tot ca au ajuns sa te impinga de la spate cum sa te comporti. dar cum motociclistii sunt niste rebeli ......