marți, 27 iulie 2010

Sailing in Thassos 2010

In perioada 10-24 iulie am fost din nou in insula Thassos cu al nostru catamaran Grabner Happy Cat Racing. Am navigat zilnic. Anul acesta am avut vanturi destul de slabe (1.5 - 2.5 Beaufort). Doar doua zile au fost mai vantoase, forta vantului ajungand pana la 4 Beaufort in rafala.

O alta caracteristica a navigatiei in insula Thassos este faptul ca vantul nu este stabil nici ca intensitate nici ca directie. Sunt zile cand vantul se roteste cu 180 de grade de 2 - 3 ori pe zi. In alte zile pleci pe vant de forta 3 sa navighezi si vantul cade de tot. Adica nu mai e deloc. Stai in mijlocul marii si astepti sa vina vantul. Vine, pana la urma, doar ca nu se stie din ce directie si cu ce intensitate.
Ce am facut mai deosebit anul acesta? Am traversat de pe insula pe continent si retur. Distanta este de aproximativ 6-7 mile marine intre punctele alese de noi. Am traversat de doua ori, prima data singur, pe un vant de aprox. 4 Beaufort. Vantul foarte bun ca directie. M-am dus si m-am intors cu vant travers, timpul de parcurgere fiind de 40-45 de minute la dus si 55 - 60 de minute la intors (a durat mai mult datorita faptului ca mergeam impotriva curentului, iar la sfarsit, vantul a si slabit in intensitate). A doua oara am fost cu familia,toti 4, si puteti vedea si niste poze mai jos. Traversarea am facut-o de la Skala Rachoniu (unde eram cazati) la Kavos Amouda.


In concluzie, doua saptamani de navigatie, soare, apa calda. Accesoriile cumparate anul acesta ne-au fost de mare ajutor (ancora si scara de inot). Am facut baie din barca, in larg, de mai multe ori, copiii fiind absolut incantati.

Catamaranul este ideal pentru familie si pentru a invata navigatia cu vele. Luca, fiul meu, deja se descurca bine cu el. A invatat principiile navigatiei si poate naviga si singur. In plus, indiferent de vant sau de marimea valurilor, catamaranul sta bine pe apa, este extrem de stabil si da o senzatie de siguranta.

Niciun comentariu: